Uwielbiamy papierowe wersje książek. Czasami zdarza się jednak, że przy natłoku obowiązków ciężko jest wygospodarować nam wolną chwilę, aby przeczytać coś ciekawego. W takiej sytuacji na ratunek przychodzą… audiobooki! Bez względu na to czy prowadzisz auto, sprzątasz, ćwiczysz – nie musisz rezygnować z żadnego z tych zajęć. Potrzebujesz jedynie uruchomić interesującą cię pozycję z poziomu aplikacji, komputera czy telefonu i wysłuchać, co ma do przekazania lektor.
Poniżej znajduje się osiem propozycji – to audiobooki biznesowe warte posłuchania, które poleca zespół VAssistance.
Myśl i bogać się
Autor: Napoleon Hill.
To ceniony amerykański pisarz, promotor nowoczesnego rodzaju pisarstwa określanego jako literatura osobistego sukcesu. Tworzył w większości książki o rozwoju osobistym i samodoskonaleniu. Jego najbardziej popularne dzieło, wydane w 1937 roku, Myśl i bogać się to jeden z bestsellerów wszech czasów. Prawie 90 lat po premierze pozostaje jedną z najpopularniejszych w tematyce biznesowej i samorozwoju. Do tej pory sprzedało się ponad 20 milionów egzemplarzy.
O czym jest Myśl i bogać się?
Pozycja porusza kwestie takie jak pokonanie mentalnych barier, które ograniczają rozwój człowieka – zarówno prywatny, jak i zawodowy. Napoleon Hill porusza wątek przekonań oraz ich roli w odnoszeniu życiowego sukcesu. Wskazuje, co należy uczynić, aby wygrać walkę w brakiem pewności siebie i wzmocnić poczucie własnej wartości oraz zadbać o odpowiednie nastawienie.
Mindset odgrywa ważną rolę w efektywnym prowadzeniu własnego biznesu oraz osiąganiu sukcesów zawodowych. Autor ukazuje, jak potężnym narzędziem jest ludzki umysł oraz radzi, co zrobić, aby wykorzystać potencjał swoich możliwości oraz uniknąć blokad, które stoją na drodze do realizacji marzeń.
Strategia Błękitnego Oceanu
Autorzy: Renée Mauborgne oraz W. Chan Kim.
Są to uznani w świecie nauki profesorowie specjalizujący się w takich dziedzinach jak ekonomia, teoria biznesu, strategia czy zarządzanie międzynarodowe. W. Chan Kim jest członkiem Światowego Forum Ekonomicznego. Od wielu lat wykłada we francuskiej szkole biznesu INSEAD. Renée Mauborgne także pracuje na tej uczelni.
Pierwszą wersję Strategii Błękitnego Oceanu opublikowano w 2005 roku. Dekadę później zostało wydane rozszerzenie książki. Od czasu premiery sprzedała się w nakładzie przekraczającym 3,5 miliona egzemplarzy oraz przetłumaczono ją na 43 języki. Wielokrotnie znajdowała się na liście bestsellerów, chociażby BusinessWeek oraz Wall Street Journal. Pozycja zyskała także uznanie wielu specjalistów z branży, zdobywając wiele nagród. Wybrano ją jako „Najlepszą książkę biznesową 2005 roku” na Targach Książki we Frankfurcie.
O czym jest Strategia Błękitnego Oceanu?
Książka opisuje jedną ze strategii zajmowania rynków przez przedsiębiorstwa. Pomimo upływu lat wiele z porad i tez w niej zawartych wciąż pozostaje aktualnych. Autorzy przeanalizowali 108 firm wprowadzających na rynek nowe produkty. Pozwoliło im to wyciągnąć ciekawe wnioski – na czym należy skupić się prowadząc własną firmę, a także jak osiągnąć sukces i wygrać z konkurencją dzięki strategii błękitnego oceanu. Firmą, która z sukcesem wdrożyła strategię błękitnego oceanu jest, chociażby Nintendo.
7 nawyków skutecznego działania
Autor: Stephen Covey
Nieżyjący już od prawie dekady twórca bestsellerowych pozycji na temat przywództwa i rozwoju osobistego. W 1996 roku znalazł się na liście tygodnika Time wśród najbardziej wpływowych ludzi Ameryki.
O czym jest 7 nawyków skutecznego działania?
To jedna z najbardziej znanych pozycji w świecie biznesu i zarządzania. Autor omawia w niej siedem tytułowych nawyków, które są pomocne w prowadzeniu udanego życia prywatno-zawodowego.
- Bądź proaktywny
- Zaczynaj z wizją końca
- Rób najpierw to, co najważniejsze
- Myśl w kategoriach wygrana – wygrana
- Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumiany
- Synergia
- Ostrzenie piły
Opublikowano ją po raz pierwszy w 1989 rok. Do tej pory sprzedała się w ponad 20 milionach fizycznych egzemplarzy i przetłumaczono ją na 40 języków. Doczekała się także kilku reedycji – ostatnia pochodzi z maja 2022 roku.
7 nawyków skutecznego działania porusza kwestie takie jak: nieustanna praca nad samym sobą, nawiązywanie trwałych relacji, a także przywództwo na kilku poziomach: osobistym, interpersonalnym i menedżerskim. Te refleksje są zilustrowane wiarygodnymi przykładami, które Stephen Covey zaczerpnął z własnych doświadczeń.
Mit przedsiębiorczości
Autor: Michael E. Gerber
To amerykański pisarz, autor bestsellerów biznesowych i biznesmen. Prowadzi firmę zajmującą się szkoleniami dla właścicieli firm. Stworzył popularną serię książek biznesowych dla przedsiębiorców pod tytułem E-Myth.
O czym jest Mit przedsiębiorczości?
Po raz pierwszy opublikowano tę książkę w 1986 roku. Wielokrotnie znajdowała się na liście światowych bestsellerów. Autor demaskuje wszystkie mity na temat zakładania własnej działalności. Michael E. Gerber omawia największe błędy popełnione przez tysiące małych przedsiębiorców na przestrzeni kilkudziesięciu lat jego pracy zawodowej. Ukazuje, jak mit przedsiębiorczości oraz wiedza techniczna mogą być barierą w prowadzeniu własnej firmy.
Omówione zostają najważniejsze etapy kształtowania się działalności gospodarczej. Opisana jest droga, jaką trzeba pokonać, aby osiągnąć sukces w biznesie. Liczne porady Michael E. Gerbera pomagają wykorzystać doświadczenie w rozwijaniu własnej marki w sposób produktywny oraz z pominięciem wielu błędów początkującego przedsiębiorcy.
Zero to One
Autor: Peter Thiel
Znany amerykański businessman, menedżer funduszu hedgingowego, inwestor venture capital. W swojej karierze zawodowej był jednym z pierwszych inwestorów w Facebooka, a także współtwórcą PayPal’a. Jeden z najbogatszych ludzi świata rankingu Forbes 400.
O czym jest Zero to One?
Peter Thiel pokazuje, w jaki sposób możemy tworzyć i odkrywać nowe rzeczy. Thiel wychodzi z założenia, że żyjemy w czasach stagnacji technologicznej, nawet jeśli nie zawsze to zauważamy, rozpraszani najnowszymi modelami smartfonów.
Książka jest zbiorem doświadczeń przedsiębiorcy, który od wielu lat zajmuje się inwestowaniem oraz tworzeniem firm, które przynoszą wielomilionowe przychody. Peter Thiel omawia koncepcje, które można z powodzeniem wykorzystać przy rozwijaniu własnego biznesu. Przechodzenie od zera do jednego polega na budowaniu firm opartych na innowacyjnych pomysłach. Zamiast kopiować istniejące rozwiązania, warto tworzyć własne rozwiązania, które odpowiadać będą potrzebom klientów. Książka zawiera wiele nieszablonowych porad i wskazówek, jak tego dokonać. Wymienione są także błędy, których należy unikać. Zero to One wskazuje kierunki myślenia o prawdziwej przedsiębiorczości i pokazuje drogę, którą warto podążać.
Nawyki bogatych i biednych
Autorzy: Tom Corley, Michael Yardney
To autorzy wielu pozycji na temat rozwoju osobistego oraz finansów. Sprzedali miliony książek na całym świecie. Wiele z nich to bestsellery, również w Polsce. Tom Corley napisał m.in. Bogate dzieci. Poradnik dla mądrych rodziców, natomiast Michael Yardney wydał równie głośną pozycję – Dogadaj się. Sztuka codziennych negocjacji.
O czym jest Nawyki bogatych i biednych?
Książka jest efektem 5 lat badań i szczegółowych analiz życia codziennego 233 osób należących do bogatej części społeczeństwa, a także 128, które zaliczają się do grona ludzi biednych.
Yardney i Corley przytaczają oraz omawiają konkretne nawyki obu grup: majętnych osób, które pozwalają osiągnąć im sukces zawodowy, a także mniej zamożnych, których nie warto praktykować. Pokazują również, jak uniknąć przysłowiowego „wyścigu szczurów” i żyć niezależnie, podejmować racjonalne, przemyślane decyzje. Głównym rezultatem bogactwa powinno być w opinii autorów – lepsze, bardziej pożyteczne i szczęśliwe życie.
Pozycja zawiera wiele wiedzy z dziedzin takich jak socjologia, neurologia, fizjologia oraz psychologia. Nie jest to typowy poradnik z mnóstwem niepotrzebnej wiedzy. Informacje zawarte w książce to forma luźnego dialogu z czytelnikiem, który może poczuć się niczym jeden z obserwatorów ciekawej rozmowy i wymiany poglądów.
Atomowe nawyki. Drobne zmiany, niezwykłe efekty
Autor: James Clear
To mówca motywacyjny, coach, prelegent na wielu konferencjach dotyczących doskonalenia się, nawyków oraz podejmowania właściwych decyzji. Tworzył artykuły dla tak prestiżowych amerykańskich magazynów, jak Time, New York Times czy Entrepreneur.
O czym jest Atomowe nawyki. Drobne zmiany, niezwykłe efekty?
Książka porusza tematy związane z kształtowaniem dobrych nawyków, które pomagają nam w rozwoju osobistym. Autor omawia cztery kroki (wskazówka, pragnienie, reakcja i nagroda) oraz wynikające z nich cztery prawa zmiany zachowania.
Ukazuje mechanizmy stojące za popularnym typem zachowań. W książce znajdziemy informacje, jak odróżniać dobre zwyczaje od tych szkodliwych. Czytelnikowi zostaje przybliżona oryginalna metoda kształtowania dobrych przyzwyczajeń oraz pomagająca pozbyć się złych nawyków. Umożliwia tym samym lepszą kontrolę nad własnym umysłem.
Esencjalista
Autor: Greg McKeown
Autor, przywódca i strateg biznesowy, mówca publiczny. Młody Globalny Lider Światowego Forum Ekonomicznego. Jeden z ekspertów zajmujących się esencjalizmem w życiu i w biznesie. Podejmuje współprace z takimi znanymi markami jak Facebook, Salesforce.com, Apple, Google, Symantec oraz Twitter. Znajduje się na liście najbardziej wpływowych ludzi serwisu LinkedIn. Jest także najpopularniejszym blogerem w serwisie „Harvard Business Review”.
O czym jest Esencjalista?
Obecnie wiele osób jest przytłoczonych zobowiązaniami, przepracowanych. Książka porusza kluczowe zagadnienia dla rozwoju nowoczesnego biznesu. Zawiera odpowiedzi na pytania „Jak robić mniej, ale osiągać więcej?”.
Omawia najważniejsze kryteria uznawania różnych spraw za istotne. Pozwala uporządkować priorytety oraz odzyskać kontrolę nad dokonywanymi wyborami. Pomaga ustalić cele w życiu prywatnym i zawodowym, zwiększyć produktywność. Zawiera porady, jak umiejętnie zarządzać czasem i gospodarować energią, aby zyskać jak najwięcej korzyści dla rozwoju własnej firmy.
Wiele z przedstawionych propozycji to ulubione audiobooki biznesowe naszego teamu VAssistance i możemy je z czystym sumieniem polecić. Często towarzyszą nam w czasie podróży samochodem, gotowania lub po prostu pozwalają zrelaksować się w wolnej chwili. Audiobooki biznesowe to przyjemny sposób na nabycie nowej wiedzy i umiejętności, które przydadzą się w rozwoju zawodowym, a także prowadzeniu własnego biznesu.