Menu Zamknij

Aplikacje do mierzenia czasu pracy

aplikacje do mierzenia czasu

Obecnie coraz więcej osób pracuje w zespołach zdalnych. W takiej sytuacji istotne okazuje się monitorowanie czasu, który poświęcamy na wykonywanie konkretnych projektów lub nawet pojedynczych zadań. Z pomocą przychodzą aplikacje do mierzenia czasu pracy. Efektywne zarządzanie czasem to niewątpliwie jeden z kluczowych czynników sukcesu. Nie chodzi tutaj jedynie o zwykłe patrzenie na zegarek, ale o dokładne zapisywanie i kontrolowanie poszczególnych działań – tzw. time tracking. 

Choć wymaga to pewnej samo­dyscypliny, to wprowadzenie takiego nawyku może znacząco poprawić naszą produktywność. Istnieje sporo narzędzi, które mogą w tym pomóc. Zespół VAssistance posiada wieloletnie doświadczenie w pracy zdalnej. Mieliśmy więc możliwość przetestowania wielu programów, dzięki czemu możemy podzielić się naszymi spostrzeżeniami. 

Narzędzia do trackowania umożliwiają precyzyjne określenie czasu poświęconego na realizację konkretnych zadań. Wiele z nich oferuje różnorodne funkcje, takie jak automatyczne rejestrowanie aktywności czy generowanie raportów z podziałem na konkretne kategorie. 

Aplikacje do mierzenia czasu – czym mierzyć czas pracy?

Oto 5 narzędzi do mierzenia czasu pracy, które będą dużym ułatwieniem dla zespołów działających na odległość. 

Toggl

Został założony w 2006 roku w Estonii przez firmę informatyczną Toggl OÜ. Celem było opracowanie aplikacji mającej usprawnić działania wspomnianej organizacji. Co ciekawe nazwa Toggl nie ma ukrytego znaczenia – utworzoną ją za pomocą generatora nazw. Narzędzie jest dostępne zarówno w formie aplikacji mobilnej, jak i wersji desktopowej. Obsługuje systemy takie jak iOS, Android, Windows, macOS i Linux. Posiada ponad 5 milionów użytkowników i 4000 zespołów projektowych ze 120 krajów na całym świecie. Korzystają z niego tak znane marki jak Amazon, Netflix, SAP, LinkedIn czy Booking.com. 

Główne cechy i funkcje:

  • Śledzenie aktywności i wykrywanie czasu bezczynności 
  • Przejrzysty przegląd harmonogramu wszystkich osób
  • Prosty w obsłudze, intuicyjny interfejs
  • Gotowe szablony projektów
  • Możliwość zaokrąglania czasu w raportach
  • Opcja tworzenia podprojektów
  • Umożliwia synchronizację danych między różnymi urządzeniami
  • Powiadomienia e-mail i aktualizacje w aplikacji o zachodzących zmianach w projekcie
  • Możliwość ustawienia wysyłki raportów e-mailowych
  • Integracja z ponad 100 innymi narzędziami, np. Asana, Jira, Zapier, czy programami księgowymi
  • Tworzenie projektów, przypisywanie zadań, generowanie raportów, analiza wykorzystanego czasu
  • Automatyczne rozpoczęcie i zakończenie rejestrowania czasu na podstawie aktywności komputera

Wersja płatna zaczyna się po 30-dniowym okresie próbnym. Plany cenowe zaczynają się od $8 za użytkownika miesięcznie.

Clockify

Zostało założone w 2017 roku przez firmę Clockify LLC. Jest dostępne w formie aplikacji mobilnej oraz na komputery stacjonarne. Korzystają z niego firmy takie jak Disney, Toyota, IKEA, Siemens. Clockify to część pakietu narzędzi do pracy w zespołach zdalnych. Pozostałe aplikacje to: Pumble (narzędzie do czatu zespołowego) oraz Plaky (oprogramowanie do zarządzania zadaniami). 

Aktualnie w VAssistance korzystamy właśnie z tego rozwiązania. 

Główne cechy i funkcje:

  • Prosta i intuicyjna obsługa
  • Prognozowanie budżetu projektu
  • Zarządzanie urlopami, uwzględnianie dni wolnych pracowników
  • Możliwość planowania zadań
  • Opcja wystawiania faktur z rozliczanego czasu bezpośrednio w aplikacji
  • Możliwość wprowadzenia stawek, na podstawie których w czasie rzeczywistym wyliczany jest aktualny koszt projektu
  • Możliwość wyboru stawki godzinowej za każde zadanie lub projekt
  • Zapobieganie niekompletnym wpisom czasu
  • E-mailowe przypomnienia o rejestracji czasu
  • Zarządzanie urlopami, dniami wolnymi
  • Możliwość dodania czasu w imieniu innej osoby z zespołu
  • Tworzenie cotygodniowych grafików aktywności użytkowników i list obecności
  • Generowanie raportów, analiza czasu pracy i monitorowanie wydajności zespołu
  • Integracje z wieloma innymi narzędziami i aplikacjami, np. Monday, ClickUp, Asana, Trello, Github
  • Śledzenie postępu w projektach oraz budżetu czasowego i finansowego
  • Wizualizacja wydajności projektu na podstawie śledzonych i zaplanowanych zadań
  • Planowanie projektów na osi czasu

Wersja płatna to $3,99 za użytkownika miesięcznie.

Time­neye

Aplikacja stworzona w 2013 roku przez firmę KMN Lab. Może być używana zarówno przez freelancerów, małe oraz średnie przedsiębiorstwa, jak i większe korporacje. Korzysta z niej ponad 800 firm z 50 krajów na całym świecie. Oprócz wersji przeglądarkowej, Timeneye posiada także wersję mobilną, dostępną na systemy iOS i Android.

Główne cechy i funkcje:

  • Posiada narzędzia do fakturowania
  • Prosty i intuicyjny interfejs użytkownika
  • Generowanie raportów i analiza wykorzystania czasu
  • Możliwość instalacji wtyczki do poszczególnych przeglądarek
  • Umożliwia integrację z ponad 2000 aplikacjami, w tym Asana, Trello, pakiet Microsoft, środowisko Google
  • Ułatwia śledzenie rozliczanych godzin – pokazuje dokładnie przychód każdego z projektów
  • Automatyczne rozpoczęcie i zakończenie rejestrowania czasu na podstawie aktywności komputera
  • Nie wymaga instalacji, działa w 100% online – wszystkie dane zapisane są w chmurze

Wersja płatna zaczyna się po 30-dniowym okresie próbnym, a ceny zaczynają się od $6 za użytkownika miesięcznie.

TimeCamp

TimeCamp został stworzony w 2009 roku przez Kamila Rudnickiego, właściciela firmy Time Solutions, 21-letniego studenta z Wrocławia. Projekt wzbudził zainteresowanie inwestorów i uzyskał wsparcie finansowe od funduszu Unfold.vc, a następnie Asseco Poland. W 2016 roku znalazł się na liście najlepszych aplikacji do mierzenia czasu opublikowanej przez magazyn Forbes. Do tej pory z narzędzia skorzystało ponad 1000 firm z całego świata. Można go używać na komputerach stacjonarnych, a także jako aplikacja mobilna (dla systemów operacyjnych Android i iOS). Korzystają z niego tak znane firmy jak LPP, IMPEL, Capterra.

Główne cechy i funkcje:

  • Szablony projektów 
  • Generowanie raportów, analiza wydajności
  • Budżetowanie projektów oraz fakturowanie bezpośrednio z poziomu aplikacji
  • Przypisywanie czasu pracy do wcześniej ustalonych projektów i zadań
  • Zrzuty ekranów, opcja zatwierdzania timesheetów
  • Automatyczne rozpoczynanie i zatrzymywanie rejestrowania czasu na podstawie aktywności komputera lub ustawionych reguł
  • Możliwość zaokrąglania zarejestrowanego czasu
  • Wprowadzanie stawek rozliczeniowych
  • Możliwość integracji z zewnętrznymi kalendarzami
  • Integracje z ponad 100 innymi narzędziami i aplikacjami, takimi jak Slack, Asana, Jira, Todoist

Wersja płatna zaczyna się od 12 zł miesięcznie za użytkownika. 

Hubstaff

Powstał w 2012 roku w USA. Początkowo miał ułatwić zarządzanie współpracami z freelancerami. Aktualnie oprogramowanie umożliwia przedsiębiorcom i startupom skupienie się na strategicznych aspektach biznesu. Można z niego korzystać na wielu różnych systemach operacyjnych, np. Windows, macOS, Linux, iOS i Android. Używa go blisko 600 tysięcy osób i 95 000 biznesów na całym świecie, w tym firmy takie jak Groupon, Ahrefs, Instacart. Hubstaff jest także jednym z liderów w dziedzinie narzędzi do zarządzania pracownikami zdalnymi.

Główne cechy i funkcje:

  • Aplikacja desktopowa uruchamiająca i zatrzymująca czas jednym kliknięciem
  • Wykrywanie czasu bezczynności
  • Opcja ręcznego wprowadzenia czasu pracy
  • Możliwość podłączenia klienta pod jego projekty
  • Rozbudowane raporty i analizy dla poszczególnych użytkowników oraz całego zespołu
  • Szczegółowy podział godzin pracowników według daty, klienta i projektu – zautomatyzowane karty czasu pracy
  • Monitorowanie aktywności na komputerze, weryfikowanie pracy za pomocą zrzutów ekranu
  • Integracja z kilkudziesięcioma narzędziami oraz aplikacjami, np. Asana i Jira, CRM czy procesorami płatności (np. Wise i Paypal)
  • Opcjonalne dodatki ($2-3 za użytkownika) – częstsze zrzuty ekranu, wydłużenie okresu przechowywania danych, dodatkowe funkcje w aplikacji.

Wersja płatna zaczyna się po 14-dniowym okresie próbnym i jej koszt zaczyna się od niecałych $6 miesięcznie.

aplikacje do mierzenia czasu

Korzystanie z aplikacji do mierzenia czasu ma wiele zalet. Pomagają one nie tylko monitorować czas poświęcony na różne zadania, ale także analizować wydajność i efektywność zespołu. Dodatkowo pozwala optymalizować działania, motywuje do skupienia, ułatwia organizację oraz przynosi oszczędności poprzez lepsze planowanie. Warto jednak pamiętać, że każdy program ma swoje zalety i wady, dlatego ważne jest, aby wybrać taki, który najlepiej odpowiada indywidualnym potrzebom i preferencjom naszej firmy. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej zarządzać czasem pracy, podnosić efektywność i osiągać lepsze wyniki. 

Sprawdź też...